Salı, Temmuz 04, 2006

TUZLU SİMİT

Yıllardır yaptuğım bir tarif bu. Daha ilk gençlik yıllarımda yeni yeni tarifler yaparken öğrenmiştim. Hiç sorun çıkarmadığı için de tüm misafirlerime yapardım. Tarif defterimi karıştırırken gördüm, ne zamandır yapmıyordum. Yeni şeyler denemekten eski tarifler yapmaya zaman kalmamış. Bir iki yıl önce o kadar çok yeni tarif deniyordum ki bir kereden fazla yapamıyordum. Maalesef o zamanlar böyle bir site hazırlayacağımı bilmediğim için fotoğraflarını çekmemiştim. Arkadaşlarla yaptığımız yemek partilerinde kimse benden sıradan bir yiyecek beklemezdi, o yüzden ben de bir yaptığımı kolay kolay yapamazdım. En azından sofranın çoğunluğunu.
MALZEMELER:
  • 250 gram margarin (hep daha az kullanıyorum),
  • 1 çay bardağı sıvıyağ,
  • 1 çay bardağı yoğurt,
  • 1 yumurta,
  • 1 çay kaşığı tuz,
  • 500 gr. un (5 su bardağı),
  • 1 paket kabartma tozu.

YAPILIŞI:

  1. Unun ortasını havuz gibi açın.
  2. Oda sıcaklığında yumuşamış margarini, yumurtanın sarısını, yoğurt, sıvıyağ, tuz ve kabartma tozunu koyup iyice yoğurun.
  3. Hamurdan ufak parçalar koparıp yuvarlayın ve simit şekli verin. İstediğiniz şekli de verebilirsiniz.
  4. Önce yumurta akına, sonra susama bulayıp yağlanmış tepsiye dizin.
  5. Önceden ısıtılmış 160-170 derecede 25-30 dakika pişirin.

Hiç yorum yok: