Çarşamba, Temmuz 12, 2006

PAZAR EKMEĞİ

Bu tarifi netbul.com'dan almıştım. Cumartesi akşam hamurunu yapıyorsunuz, sabah da pişiriyorsunuz. İsmini de burdan alıyor. Pazar günü ev yapımı sıcak bir ekmekle kahvaltı yapmak gibisi var mı. Diğer tarifler sabah hazırlanıp uzun sürede yapıldığı için beklemek zor oluyordu. Bu tarif o açıdan daha kolay. Bildiğimiz ekmeklerden daha farklı bir hazırlanışı var. Herşey soğuk oluyor, insan da endişelenmeden duramıyor kabaracak mı acaba diye. Daha önceki yaptığım ekmekler gibi kabarmadı gerçekten ama tadı güzel oldu.

MALZEMELER:
  • 225 gr. un,
  • 10 gr. yaş maya,
  • 1/8 litre ayran,
  • 1/2 çay kaşığı tuz,
  • 1 yemek kaşığı süt.

YAPILIŞI:

  1. Yaş mayayı soğuk ayranda eritin.
  2. Una ekleyin. Tuz da ilave edip iyice yoğurun.
  3. Kapaklı bir kaba koyun ve kapağını kapatarak buzdolabının üst rafına koyun.
  4. Sabaha kadar bekletin.
  5. Ertesi gün çıkarıp yoğurun.
  6. 3 tane yuvarlak yapın (ben iki tane yaptım).
  7. Üzerlerine bıçakla yarık açıp süt serpin.
  8. Fırının altına kaynar su dolu bir tepsi yerleştirin.
  9. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında 30 dakika pişirin.

5 yorum:

Hanife dedi ki...

Sevda merhaba,
Ekmek ne kadar harika olmus, ellerine saglik. Cok guzel gozukuyor..
Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Merhabalar,sayfaniza sütlü tatlilardan girdim cok degisik ve nefis tarifler var,ellerinize saglik ekmegin kokusu buraya kadar geldi,banada gelirseniz sevinirim.
http//www.blogcu.com.baharcicegi

sevdamavisi dedi ki...

hanifeciğim teşekkürler. beğendiğine sevindim.
baharçiçeği siteni ziyaret ettim güzel bir siten var. beğendiğine sevindim

Damak Tadı dedi ki...

Ekmek super olmuş,mis gibide koktu.
Ellerine sağlık..


Selamlar

sevdamavisi dedi ki...

damak tadı beğendiğine sevindim teşekkürler...