Çarşamba, Temmuz 05, 2006

MUĞLA PAZARINDAN ESİNTİLER




Perşembe günleri oluyor Muğla pazarı, mümkün olduğu taktirde hep giderim. İnsan kendini alamıyor tezgahtaki renk renk sebzeleri ve yeşillikleri izlemekten. Ankara'nın o sıkıcı ve suni pazarlarından sonra burası gezip görülesi bir yer benim için. Köylü kadınlar kendileri yetiştirdikleri her yerde görmeniz mümkün olmayan ürünleri büyük bir neşe ve sevecenlikle satıyorlar. Kendinizi seçiyorsunuz herkes malından emin. Zaten Ege insanının aksini yapması da beklenemez. İlk başlarda tanımadığım ürünleri sorup dururken şimdi onları kullanmayı da öğrendim. Burada damak tadımız yerine geldi, eşim hiç sebze yemezken şimdi iştahla yiyor, meğer sebzeler lezzetliymiş diyerek. Yolunuz düşerse mutlaka uğrayın, hem çok büyük hem çok renkli pazar bulmak her zaman kısmet olmaz. Fotoğraflarını çekmediğim için koyamadım. Ama birkaç sebze çektim eve gelince. Bakla, Deniz börülcesi ve kabak. Burada o kadar değişik kabak çeşitleri var ki herkese hitap edebilir. Yuvarlak kabakların dolmasını yaptım, bu kadar lezzetlisini yememiştim. Tarifini de yazavağım.

Hiç yorum yok: