Perşembe, Ocak 17, 2008

KURBAĞA KURABİYELER


Kızımın doğum gününde yaptığım ve çok beğenilen kurabiyelerin tarifini vermek istiyorum. Bu tarif Sevgili Esra'dan ve çok da güzel yapmış. Benimkisi amatörce oldu görüntü itibari ile ama beğenilince hoşuma gitti tabi ki. Özellikle çocuklar bayılıyor. Esra gibi ben de ağız kısmı için nohut kullanmıştım ama aynı sorunu ben de yaşadım ve nohutları çıkaramadım. Zorlayınca da zarar verdim kurabiyelere. Bence başka bir yol denemelisiniz. Yapılış aşamalarını görmek için Esra'nın sitenizi ziyaret edebilirsiniz. Tüm aşamaları resimli olarak anlatmış.

MALZEMELER:

  • 130 gr oda ısısında tereyağı ya da margarin,
  • Yarım su bardağı pudra şekeri,
  • 1,5 su bardağı un,
  • 2 çorba kaşığı kakao.

YAPILIŞI:

Kakao dışındaki malzemeleri yoğuralım. Biri birinden biraz daha küçük iki parçaya ayıralım, küçük parçaya kakao ekleyip tekrar yoğuralım. Beyaz hamurdan ceviz kadarını alıp top şeklinde yuvarlayalım. Elimizle ya avucumuzun içinde ya da düz bir yüzeyde avuç içi kadar açalım. Kakaolu hamurdan, açtığımız hamurun yarısı kadar bir parça koparalım.Yuvarlayıp beyaz hamurun üzerine koyalım. Beyaz hamuru kapatalım. İki elimizin arasında yavaşça oval olarak yuvarlayalım ve birleşim yerlerini kaybedelim. Keskin bir bıçak yardımı ile ön kısmını dikkatlice ağız oluşturmak üzere keselim.Bacakları oluşturmak üzere arka kısmı şekildeki gibi bıçakla iki yandan kesip hafifçe ayıralım. Sırtına bıçakla çizik atalım.

İki adet boncuk şeker ya da damla çikolata ile gözleri yapalım. Tepsiye koyduğumuz kurbağanın ağız açıklığını kaybetmemesi için iki adet kuru nohutla destek yapalım.

180 dereceye ısıttığımız fırına kurabiyelerimizi koyup, koyar koymaz ısıyı 100 dereceye düşürelim. Yaklaşık 20-25 dakika kurabiyelerin pembeleşmesini beklemeden pişirelim.

5 yorum:

NiNo dedi ki...

nefisssssssssss

Alev dedi ki...

Cok sirin olmuslar bayildim. Ellerine saglik.

Melek* dedi ki...

yok kuşum ben almıyım alanada mani olmıyım böyle bir kurabişi
:)napıyım yaa sende çiçek falan yapaydın:)

Feyza Fidan dedi ki...

Merhaba, kurabiyelere ve sitenize bayıldım..
Ellerinize sağlık...

sevdamavisi dedi ki...

Nihancığım,
teşekkürler. sevgiler..

Sevgili Alev ,
çok teşekkürler. sevgiler..

Sevgili Melek ,
çiçek de yapmıştım ama oradan görünmüyor sanırım:))

Sevgili Feyza,
çok teşekkür ederim. sevgiler..