Cuma, Haziran 02, 2006

PANKEK

Bu tarifi yabancı bir siteden buldum ama ben kendi damak tadımıza uyarladım, malzeme oranlarını da kişi sayısına göre değiştirdim. Kahvaltıda bugün ne yapsam diye düşünürüz ya hep bu tarif burada imdada yetişiyor. Özellikle kahvaltılık bir tarif. Teatima'ın sitesinde de buna benzer bir Pankek tarifi var. Bir nevi krep tarifine benziyor. Eşim krep olarak baktığı için önce kalın bulup pişmediğini zannetti ama yiyince beğendi tabi.

MALZEMELER:
  • 1 su bardağı peynir(evde lor peyniri vardı onu kullandım),
  • 1 su bardağı süt,
  • 3 yumurta,
  • 1 tatlı kaşığı karbonat,
  • 1 çay kaşığı tuz,
  • 1,5-2 su bardağı un (kıvamına göre ayarladım),
  • pişirmek için sıvıyağ.

YAPILIŞI:

Yumurtanın sarılarını ve akını ayrı yerlere ayırın. yumurta sarıları, peynir ve sütü birlikte çırpın. Un, kabartma tozu ve tuzu da ekleyip çırpın. Yumurta aklarını kar haline gelene kadar mikserle çırpın ve söndürmeden yavaş yavaş tahta kaşıkla hamura karıştırın. Tefon tavada az yağda kaşıkla koyarak krep yapar gibi pişirin.

Hiç yorum yok: