Cuma, Haziran 30, 2006

LORLU DİP SOS


Bazen canınız yemek yapmak istemez de atıştırmak istersiniz ya da misafirlerinize kanepe hazırlamak istersiniz ya işte o zaman dip soslar imdadınıza yetişiyor. Kolay ve hızlı hazırlandığı için de acil durumlarda iyi oluyor. Ben de bu sosu yemek yapamadığım bir zamanda patlıcan ezme ve Antep ezme ile kombinasyon yapıp bir öğünü atlattım.

MALZEMELER:
  • 1 kase lor peyniri,
  • 2 sivri biber (bir tane kullandım, biber de büyüktü zaten),
  • 2 diş sarımsak,
  • bir tutam maydanoz,
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı,
  • 2 yemek kaşığı süt (kıvamına göre ayarladım),
  • bir tutam taze nane (kurusunu da koyabilirsiniz),
  • tuz,
  • karabiber.

YAPILIŞI:

  • Bir kaba loru alın. Biberleri, maydanozu ve naneyi ince doğrayın. Lorun üzerine ekleyin. Zeytinyağı, süt, tuz, ezilmiş sarımsak, karabiberi de ekleyip güzelce karıştırın. Ben hepsini robotta çektim daha güzel oldu. Sonra da kanepelik ekmeklerin üzerine ya da ekmek dilimlerinin üzerine sürüp yiyebilirsiniz.

Hiç yorum yok: