Salı, Kasım 06, 2007

BAŞLIKLI KURABİYELER


Bu kurabiyeleri de Sevgili Dostum Gül'ün sitesinde görmüştüm. Blog dünyasının bana kazandırdığı çok güzel bir insan Gül. Yüreği sevgi dolu ve tariflerine de bu sevgi yansımış olacak ki hepsi de harika. Ben de hiç tereddüt etmeden denedim ama başlıklarını abartmışım biraz:))
Sonuç, çayınızın yanında ağızda dağılan nefis kurabiyeler...



MALZEMELER:
  • 1 yumurta(akı içersine,sarısı üzerine),
  • 1 tatlı kaşığı şeker,
  • 1 tatlı kaşığı sirke,
  • 2 çay kaşığı tuz,
  • 100 gr tereyağı (oda sıcaklığında),
  • 1 çay bardağından minicik az sıvıyağ,
  • 4 yemek kaşığı yoğurt,
  • 1 çay bardağı beyaz peynir,
  • 1 paket kabartma tozu,
  • Aldığı kadar un(yumuşak bir hamur olacak).

YAPILIŞI:

  1. Tüm malzemeyi yoğurup yumuşak bir hamur elde ediyoruz.
  2. Hamurdan bir parça koparıp başlıklarını yapmak için ayırıyoruz.
  3. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlıyoruz.
  4. Ayırdığımız parçadan da minik yuvarlaklar yapıp kurabiyelerin üzerine yerleştiriyoruz.
  5. Yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış 175 derece fırında kızarana kadar pişiriyoruz.

11 yorum:

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor Sevda'cığım...

sevdamavisi dedi ki...

Teşekkürler Burçinciğim:)))

ceyt dedi ki...

sevdacığım ellerine sağlık. tarifinde, blogunda çok güzel.bundan sonra takipçinim :)
tekrar görüşmek dileğiyle
sevgiler

ayseyaman dedi ki...

Sevdacım profilinden sayfana tek tıkla geldim, tam isabet!:) Birden çok sayfanın olduğunu farkettim, onlarıda en kısa zamanda incelemek isterim.
Kubişler nefis görünüyor ellerine sağlık. Çıkolatalı kubişlerde nefis..:)
öptm sevgiler

sevdamavisi dedi ki...

sevgili ceyt,
çok teşekkür ederim beğendiğine sevindim. her zaman beklerim. sevgiler

sevdamavisi dedi ki...

Yaman Ayşeciğim,
beğendiğine çok sevindim teşekkürler. birden fazla sayfam var ama onlara daha az zaman ayırabiliyorum maalesef. afferin sana tek tıkla ulaşman başarı olsa gerek o kadar çok sayfadan:)) sevgiler canım. öpüyorum...

Damak Tadı dedi ki...

Sevda'cığım,
Çok teşekkür ederim canım,o senin yüreğinin güzelliği ve duruluğu.Sende benim için çok önemlisin..Bunu hissedebilmen ve bilmen çok öneli benim için.Canımsın benim!

Kurabiyelerin nefis olmuş.Bence fazla abartılı değil çok nefis olmuşlar.Bizlerde çok severiz bu kurabiyeleri 5 çaylarında canım.deneyip beğenmenize çok sevindim canım.Ellerine sağlık,afiyetler olsun.

Kocaman öpüyorum seni Sevda'm..

Sevgilerle kal..

Yaren dedi ki...

Cok harika görünüyorlar.Cic civi animsatiyorlar.ellerine saglik tadinin güzel oldugu her halinden anlasiliyor.

sevdamavisi dedi ki...

Gül'cüğüm,
beğendiğine çok sevindim canım. seninkiler kadar güzel olmadı ama idare eder yine de:)) Canım bana sevgini vermede hiç cimri davranmadın bunu biliyorum.Sen inanılmaz bir insansın.
canım öpüyorum, sevgilerimi yolluyorum...


Yarenciğim,
Teşekkürler canım.çok hoş bir benzetme. sevgiler..

Mutfak Havlusu dedi ki...

Hacıyatmaz adlı oyuncaklara benzemişler:)
çok tatlı görünüyorlar.

sevdamavisi dedi ki...

Sevgili Mutfak havlusu,
teşekkürler canım. hoş bir benzetme yapmışsın. sevgiler