Cuma, Ağustos 17, 2007

YE#25: GÜL REÇELLİ FRENCH TOAST (FRANSIZ TOSTU)


Günün en sevdiğim öğünüdür kahvaltı. En çok yeme isteği duyduğum ve tadı çıkarılması gereken bir öğün benim için. Özellikle de arkadaşlarım varsa neler yaparım neler. Bir taraftan da yeni tatlar için arayış içerisindeyimdir. Bu etkinlik sayesinde tarif çeşitliliğimiz olacak ne hoş.
Etkinliğimizin ev sahibesi sevgili Lezize. Bizi misafir ettiği için çok teşekkür ediyorum.
Trabzon'dan aldığım ekmeği kullandım, tost ekmeği de kullanabilirsiniz.Dilimler oldukça büyüktü. Siz yaparken ekmeğinizin büyüklüğüne göre malzemeyi ayarlayabilirsiniz.Isparta'dan aldığım gül reçelini değerlendirmek için de üzerine reçeli gezdirdim. Bal da koyabilirsiniz üzerine. Eşim arıcılık teknikeri olduğu için balın kıymeti bizde çoktur ve her kahvaltıda tüketilir. Bir de hakiki bala ulaşma şansımız olunca daha iç rahatlığı ile tüketiyoruz. Kızıma her kahvaltıda bir tatlı kaşığı bal ve bir tatlı kaşığı polen veriyoruz. Kreşe başladığında polen veremediğimiz için (Eşime göre) hastalandı kızım. Ve tekrar polen vermeye başladıktan yarım gün sonra iyileşti. Ben gözlerimle gören biri olarak polenin mucizesine inandım. Bu kadar baldan bahsettikten sonra tarifimize geçelim.
MALZEMELER
3 adet yumurta,
1 çay bardağı süt,
Tuz,
Tereyağı,
Gül Reçeli ( ya da herhengi bir reçel)
YAPILIŞI
Geniş bir kapta yumurta,süt ve biraz tuz koyup güzelce çırpın. Ekmek dilimlerini içine koyup sosu emene kadar bir kaç dakika bekletin. Çift tarafını da sosta beklettikten sonra tavaya koyduğunuz bir yemek kaşığı kadar tereyağını eritip ekmekleri bu yağda çift taraflı kızartın.
Üzerine de reçel ya da bal koyarak ya da sade olarak kahvaltıda tüketebilirsiniz.

22 yorum:

Adsız dedi ki...

Günaydınnnnnn Sevdaaaa :)
İştah açıcı bir tarif ellerine sağlık..

Selen dedi ki...

Sevdacığım,
Annem de yapar bu ekmeklerden ve ben özellikle peynirle yemeye bayılırım. Ellerine sağlık canım.
Öpüyorum

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Off kokusu burnuma geld şimdi. Nefis olur. Ellerine sağlık Sevda'cığım.
Sevgiler,

Bir Anne dedi ki...

Selamlar Sevdacigim,
yumurtali ekmek kizartmasina ben de bayilirim, recelle de harika olur hani... Ilginctir, bu yemek Amerikada French toast adiyla cok yaygindir ama, Fransada hic rastlamadim... French fries gibi Amerikalilar tarafindan uydurulmus olsa gerek. Yine de harika bir lezzet, guzel bir goruntu ellerine saglik canim...

Hülya dedi ki...

Sabah sabah pek iştah açıcı Sevda'cığım...

Polen işine takıldım bu arada...

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevda'cigim,
Oncelikle ellerine saglik, her zamanki gibi harikalar yaratmissin. Bu arada ben 3 gun once dondum, kendime gelmem biraz vakit alacaga benzer.Daha bol gorusmek uzere . Iyi bir hafta diliyorum, sevilerimle.

sevdamavisi dedi ki...

Pastarda ,
sana da günaydıııııın çok teşekkürler...


Selenciğim,
peynirle yemeyi ben de çok seviyorum. Annen de ne güzel yapıyordur. sevgiler..


Burçinciğim,
teşekkürler canım. pazar kahvaltılarında o koku hep gelir değil mi:))

sevdamavisi dedi ki...

Nurgülcüğüm,
çok teşekkürler canım. verdiğin bilgiler için de teşekkürler canım güzel bir saptama. sevgiler...

Hülyacığım,
çok teşekkürler canım. takıldığın noktada bilgi veririm canım:))

Aybikeciğim,
özlemiştim seni nerelerdeydin, hoşgeldin. teşekkürler canım. seviler

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Sevda merhaba Fransızların bizden kapma ihtimali var mı acaba bu lezzeti. Hele Trabzon ekmeği ile daha bir nefis olmuştur.(Pek milliyetçi gördüm bugün kendimi :))
Kahvaltıda kreş çocuğuna polen yedirme fikrini de kaptım gidiyorum
Sevgiler...

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevda'cigim,
Gonul dostlarina katilabilmem icin nasil bir yol izlemem lazim, yada katilmak icin ne gibi bir sart araniyor. Musait bir vaktinda yazabilrsen sevinieim. Sevgilerimi gonderiyorum.

sevdamavisi dedi ki...

Burcucuğum,
ben de senin gibi düşünmedim değil. zaten Fransa'da da yapılmadığını söylüyor arkadaşlar. Hali hazırda Fransa'ya gitmediğim için birşey düyemiyorum:)) sevgiler canım

sevdamavisi dedi ki...

Aybikeciğim,
maalesef etkinliğimiz sona erdi canım. hediyeler yakında yayınlanacak. bir daha ki sefere umarım yakında başka etkinliklerimiz olur mutlaka. sevgiler

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Evde bayat ekmekler de böyle çok güzel değerlenir, yağ miktarı az olduğu için deneneceklerim arasında. Bizim evde de bal çok tüketilir ama maalesef benim tarafımdan değil, evde çeşit çeşit bal olur, hakiki bala biz nasıl ulaşabiliriz, eşimin doğum günü yaklaşıyor, ona doğum günü hediyesi olarak kocaman bir bal kovanı hediye etmeyi isterim:)
Yardımcı olabilir misin? Nereden alabilirim hakiki balı?

sevdamavisi dedi ki...

Pınarcığım,
eşimin birçok arkadaşı arıcılık yapıyor yaşadığın ile göre birine ulaşabiliriz. Ankarada yaşıyorsan ben sana ulaştıraym. sevgiler

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Canım
biz İstanbul'da oturuyoruz, Avrupa yakasındayız, ama işyerim de Anadolu yakasından..
Halis bal bulabileceğimiz bir adres olursa çok sevinirim gerçekten, Eşlerimizi tanıştırabilsek keşke, benim eşim tam bir bal tutkunu, bayılıyor. Balsız kahvaltısı yok. En az 2-3 çeşit bal olur masada:)
Ben de reçel severim, gül reçelini özellikle:)
sevgiler

sevdamavisi dedi ki...

Pınarcığım,
eşimle görüşüp sana bal ayarlamaya çalışacağım. eşim de sırf arıcılık yapabilmek için okulunu bıraktı işini de bırakacak. çok hayran bu işe ve idealist. keşke tanışabilselerdi. eşim bu konuda saatlerce konuşabilir çok sessiz biri olmasına rağmen.

yaban mersini dedi ki...

cnm yaa ben gül reçeline bayılırım ama maalesef bir tek ben sevdigim için evde olmaz pek.bak nasıl cnm istedi şmdi.slmlr

sevdamavisi dedi ki...

Süheylacığım,
gerçekten gül reçeli farklı bir zevk. hemen biraz göndereyim sana. sevgiler

hatice dedi ki...

Sevgili Sevda, harika gözüküyor, reçelsiz bir kahvaltı düşünemiyorum,ellerine sağlık..sevgiler

sevdamavisi dedi ki...

Teşekkürler Hatice. ben de severim çeşitli reçelleri. sevgiler

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Ay benim gonca da bayılır, emekli olunca arıcılık yapacakmış:) Eşinle çok benzerler bu konuda yani:)
Siz Ankara'daymışsınız:( İstanbul'a gelir iseniz, tanışmak kısmet olur inşallah, ya da bizim yolumuz Ankara'ya düşer ise inşallah.
Çok öpüyorum
sevgiler

sevdamavisi dedi ki...

Pınarcığım,
tanışmayı ben de çok isterim. eşim de çok meraklandı. arı hayranı olduğu için arı seven birinden bahsedince çok heyecanlanıyor:)) bal bulman konusunda da birçok yer saydı ama aklımda kalmadı. yazılı olarak versin bari. sevgiler