Cumartesi, Ekim 07, 2006

PEYNİRLİ POĞAÇA

Bugün tarifleri ardı ardına yazıyorum. Bir süredir birikmişti, vakit bulup yazamamıştım. Bu tarifi yapalı bir aydan fazla oldu.
Sabahları uyandığımda eğer işe gitmiyorsam o gün, kahvaltı için hamurişi yapmak isterim hep. Ya poğaça ya börek... Evdekiler geç kalktıkları için vakit de oluyor yapmaya. BU poğaçayı da böyle bir sabah yaptım. Bir nevi sürpriz olsun hem de. Düşündüm de beni de biri sabah sıcak poğaça ile karşılasa çok mutlu olurdum.

MALZEMELER:
  • 125 gram margarin,
  • 1 su bardağı yoğurt,
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ ( margarin yerine de sıvıyağ koyabilirsiniz),
  • 1 tatlı kaşığı tuz,
  • 3,5 su bardağı un,
  • 1 kabartma tozu.

İÇ MALZEMESİ:

  • 1 yumurta akı,
  • 1 su bardağı peynir,
  • 1/2 demet maydanoz.
  • ÜZERİNE:
    1 yumurta sarısı,
  • susam, çörekotu.

YAPILIŞI:

  1. Hamur malzemelerini karıştırıp iyice yoğurun.
  2. Parçalar koparıp yuvarlayın ve içine peynirli karışımdan koyup şekil verin.
  3. Üzerine ymyrta sarısı sürüp çörek otu ya da susam serpin.
  4. 175 derece fırında 20-30 dakika pişirin.

Hiç yorum yok: