Salı, Mayıs 30, 2006

ZEYTİNYAĞLI İÇ BAKLA

sebze yemekleri
Ege'de olmanın en güzel taraflarından biri de çok taze ve lezzetli sebzeler, otlar bulabilmek. Geçici de olsa bu lezzetlerin tadını çıkarıyorum ve bol bol yapıyorum. Dereotunun kokusunu size tarif edebilmek isterdim çünkü hayatımda bu kadar yoğun aroması olan bir dereotu görmedim. Tadı ise hoş bir tad bırakıyor ağızda. Pazarda gördüğümde dereotu olduğunu bile anlamakta zorluk çektim. Benim gördüklerim hep baygındı nerden bileyim çiçek gibi açtığını. Dereotu olmadan bir bakla da düşünemiyorum zaten. O yüzden de bir hafta beklettim baklayı evde, dereotu alabilmek için.

MALZEMELER:

  • 1/2 kg taze iç bakla,
  • 1 kuru soğan,
  • 2 domates,
  • 1/2 demet dereotu (daha az koydum, zevkinize göre miktarını ayarlayabilirsiniz),
  • 4 yemek kaşığı zeytinyağı,
  • 1 tatlı kaşığı şeker,
  • tuz
  • karabiber

YAPILIŞI:

Öncelikle baklaların iç kabuklarını soyun. Biraz uzun sürüyor ama hem pişmesi çok çabuk oluyor hem de lezzeti burada saklı. İnce doğranmış soğanı zeytinyağında pembeleşinceye kadar kavurun. Domatesleri ve baklaları ekleyip domatesler suyunu çekene kadar pişirin. 2-3 bardak kadar su ekleyin. Kısık ateşte yumuşayıncaya kadar pişirin. Tuz ve karabiberini indirmeye yakın ekleyin. Yaklaşık 15-20 dakikada pişiyor. Servis yaparken de kıyılmış dereotunu ekleyin. Ilık veya soğuk servis yapabilirsiniz

Hiç yorum yok: