Salı, Mayıs 23, 2006

ŞENAY KEKİ (ÇAYLI KEK)

kekler
Uzun yıllardır dostum olan Şenay'dan almıştım bu tarifi. Yıllardır da yaparım. Bu kez krem şanti kullanmadım ama siz deneyin güzel oluyor. Aslında ismi çaylı kektir büyük olasılıkla ama ben Şenay Keki diye kaydetmişim o yüzden de bu ismi verdim. İçine ceviz de koyabilirsiniz malum ceviz keke yakışıyor.






MALZEMELER:
--1,5 su bardağı toz şeker,
--1 su bardağı sıvıyağ,
--1 su bardağı demli çay,
--3 yumurta,
--3 su bardağı un,
--1 paket kabartma tozu
--1 paket vanilya,
--1 paket kakao

Üzeri için:
--1 çay bardağı süt,
--1 paket krem şanti,
--hindistan cevizi

YAPILIŞI:
Önce yumurtalarla toz şekeri mikserle iyice çırpın. Sonra sıvıyağ ve çayı ekleyip karıştırın. Un, kakao, kabartma tozu ve vanilyayı yavaş yavaş eleyerek bu karışıma ekleyip çırpın. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında istediğiniz bir kalıpla pişirin. Ben genelde şekilli kalıplar kullanıyorum ama sisleyeceğiniz zaman düz kalıplar daha rahat oluyor. Bu kez 28 cm.'lik kelepçeli kalıp kullandım. 1 çay bardağı sütle toz şantiyi çırpıp kek soğuyunca üzerine yayın. Hindistan cevizi ile süsleyin.

Hiç yorum yok: