Cumartesi, Eylül 05, 2009

HAVUÇLU KEK


Bodrum dönüşü gerçek hayata dönmek zor olsa gerek. Baktım da bir süredir hiç tarif yayınlamamışım. Sizlerden bu kadar uzak kalmak istememiştim. Artık gerçek hayata döndüğüme göre tariflere de hızlı bir şekilde giriş yapalım.
Bu tarifi bir kez yaptım, artık kurtulamıyorum:)) Özellikle iş yerimdeki arkadaşlarım o kadar sevdiler ki arada istiyorlar. Her yapışımda da beni hayal kırıklığına uğratmıyor, çok güzel oluyor. Bu tarifi Sevgili Yasemin'in sitesinde görmüştüm. Gönül rahatlığı ile uygulayabileceğiniz bir tarif. Ama yine de becerinizi göstermeyi unutmayın çünkü tarifi aynen verdiğim arkadaşlar yapmış ama güzel olmamış.


MALZEMELER
  • 450 gr rendelenmiş havuç,
  • 1,5 su bardağı un,
  • 1 paket kabartma tozu,
  • 1 çay kaşığı karbonat,
  • 1 çay kaşığı tuz,
  • 2 tatlı kaşığı tarçın,
  • 4 yumurta,
  • 1 paket vanilya,
  • 1,5 su bardağı toz şeker,
  • 1,25 su bardağı sıvıyağ,
  • 1 su bardağı ceviz .

YAPILIŞI

  1. Yumurta ve şekeri iyice çırpın. Sıvıyağıda ilave edip çırpmaya devam edin.
  2. Kuru malzemeleri (Un, kabartma tozu, vanilin, karbonat, tarçın) beraber eleyerek yumurtalı karışıma ilave edin. Hepsine beraber çırpın.
  3. Karışıma havuç ve cevizleride ilave edip tahta kaşıkla karıştırın.
    Yağlanmış (23cm) standard kek kalıbına dökün.
  4. Önceden 180 derecede ısıttığınız fırında 40-45 dakika pişirin.

8 yorum:

Unknown dedi ki...

İyi akşamlar canım kek süper ellerine
sağlık favorim olan bir kektir sevgi
ler...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Sevdacığım değişelim mi bazlamalar dondurucuda duruyor :) Kekin her türünü seven biri olarak ben de olsa da yesek diyorum :))

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Canımmm, nefis görünüyor, ellerine sağlık!Ben de yapıyorum ama yine de senin elinden bir başka lezzelki olduğuna inanıyorum! Dilerim, senin elinden de yiyebilirim!
Kocaman sevgiler!

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Canım,merhaba nasılsın? Hiç sesin soluğun çıkmıyor birtanem, keyfin nasıl?
Neler yapıyorsun, yolun ne zaman buralara düşüyor? Çok merak ettim! Çok öptüm seni!

sevdamavisi dedi ki...

Burçakcığım,
iyiyim canım. ben de bgün plan yapıyordum, geleceğim yakında. öpüyorum seni.

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Canım, tüm sevdiklerinle nice sağlıklı, mutlu, keyifli, neşeli bayramlar geçirmen dileğiyle!
Ada kızı ve seni kocaman öptüm yine! ;)))

Hülya YILMAZ dedi ki...

bu keki bende denedim. süper... yiyenler bayıldı...
senin de ellerine sağlık.

sevdamavisi dedi ki...

Hülyacığım,
çok teşekkür ederim. sevgiler.