Salı, Eylül 22, 2009

LİMONLU KURABİYE


Ah hayat... Nasıl anlatacağınızı, nereden başlayacağınızı bilemediğiniz bir kavram. Bazen içinde yitip gittiğiniz, bazen kendinizi bulduğunuz. Ama yaşamaktan yorulmadığınız. Kazara yorulduğunuzda ise mola veremediğiiniz... Ben şöyle bir durayım yaşamayayım dyemeyiz hiç. Küçük molalar olsaydı çok mu şey istemiş olurdum. Durduramasak da yavaşlatabiliyoruz zaman zaman. Dinginleştirebiliyoruz neyse ki.

Belki de o anlarda bir kurabiye yapmak iyi gelir. Fırından çıkar çıkmaz da sıcacık yemek en güzeli. Bu kurabiye de için de öyle. Sıcacıkken bir tane tadına bakayım dedim, birkaç tane yedim:)) Limonun hafifliğini damağınızda hissettiğinizde bırakamıyorsunuz.





MALZEMELER:
  • 125 gram tuzsuz tereyağı (yumuşamış ve küp kesilmiş),
  • 125 gram toz şeker,
  • 2 yumurta sarısı,
  • 2 tatlı kaşığı limon kabuğu rendesi,
  • 265 gram un (yaklaşık 2 su bardağı),
  • Pudra şekeri.

YAPILIŞI:

  1. Fırını önceden 160 derece ısıtın. Fırın kabını yağlı kağıt ile kaplayın.
  2. Yağ ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpın.
  3. Yumurta sarısı, limon kabuğu ve unu ekleyip yoğurun.
  4. Un serpilmiş bir zeminde 1cm kalılığında açın.
  5. Kurabiye kalıbı ile kesin. Fırın tepsisine dizin ve 15-20 dak. pişirin.
  6. Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpin.

17 yorum:

Tijen dedi ki...

Evet hayat garip bir şey Sevda kadın. Molası da var elbet ama yolculuklarda verilenlerden farklı. Acısıyla tatlısıyla yaşayacağız...

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Canım, ellerine sağlık, nefisss olmuş! Sana katılıyorum, çok haklısın!
Seni mimledim,haberin olsun!
Öptüm senii! ;)))

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ne çok severimmmm..
afiyetle olsun canım..
nice bayramlara..

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Sevda'cigim,
Kurabiyeler harika olmus.

Sevgilerimi gonderiyorum...

sevdamavisi dedi ki...

Tijenciğim,
Bu sözün üzerine ne söyleyebilirim ki, çok haklısın.

Burçakcığım,
çok teşekkürler canım.hemen bakıyorum. sevgiyle kal.

Nunucuğum,
çok teşekkürler. sevgiler.

Aybikeciğim,
teşekkür ederim canım. sevgiler.

Unknown dedi ki...

Harika görünüyor ellerine sağlık canım öpüyorum...

Betül İnce dedi ki...

Her derde devadır bilirim. Ellerine sağlık Sevda'cığım.

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Mim nerede? ;))) Öptüm fıstığım!

sevdamavisi dedi ki...

Deryacıım,
çok teşekkürler. sevgiler..

Betülcüğüm,
çok teşekkürler. sevgiler

Burçakcığım,
hemen geliyoooorrr.sevgiler...

Aysel dedi ki...

Nasıl da güzel görünüyorlar... Uzanıp alasım geldi... Ellerine sağlık Sevdacığım sevgiler...

Hülya dedi ki...

Böyle molalar her zaman iyi gelir.
Sevgi ile kal

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ama hayat böyle güzel Sevdacığım zaman zaman dişnginliği ile zaman zaman heyecanlarıyla :)))
Kurabiye nefis ellerine sağlık!

Sevgiler,
Evren

sevdamavisi dedi ki...

Ayselciğim,
teşekkürler. istediğin kadar al. sevgiler.

Hülyacığım,
çok haklısın. sevgiler.

Evrenciğim,
güzel söze ne denir. çok teşekkürler canım. sevgiler.

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAGLİK CANİM KURABİYELER NEFİS GORUNUYOR TARİFİNİ ALDİM HEMEN DENEYECEGİM.
LİMONLU LEZETTLER FAVORİMDİR:))
SEVGİLER.

sevdamavisi dedi ki...

Özgülcüğüm,
çok teşekkür ederim. beğenmene çok sevindim: sevgiler.

Dilek'ce dedi ki...

Lezzetli kurabiyeye benziyor:)
Sevgiler

sevdamavisi dedi ki...

Dilekciğim,
teşekkürler. sevgiler.