Cuma, Mart 30, 2007

YEDİ TAHILLI KAHVALTI EKMEĞİ


Uzun zamandır ekmek yapamadığım için büyük bir hasretle kolları sıvadım ve kahvaltı için sıcacık ekmek yaptım. Biraz işin kolayına kaçtım ama sonuçta güzel kokan ekmeklerden yeme şansımız oldu. Söke Unun hazır tahıl karışımlarından kullandım. Sağlıklı ve lezzetli ekmekler kahvaltıda bize eşlik etti. Gerçi annemlerde kaldığımdan ve onların da değişik tatlara soğuk bakmalarından dolayı pek ilgi görmedi ya.. Beyaz ekmek dışında bir lezzete kapalılar maalesef. Artık kendi evime taşınınca eşimle kızıma bol bol yaparım.
MALZEMELER:
  • 500 gram söke yedi tahıllı un karışımı,
  • Bir paket kuru maya (un karışımının içinde çıkıyor),
  • 1 su bardağı süt,
  • 1 tatlı kaşığı tuz,
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • Su.

YAPILIŞI:

  • Un, şeker, tuz, maya, süt ve yeteri kadar suyu karıştırıp hamur yapıyoruz. Su ve süt ılık olacak.
  • Bir sasat üzerini hafif yağlayarak kapatıp mayalandırıyoruz.
  • İstediğimiz büyüklükte bezelere ayırıp yuvarlıyoruz.
  • Tepsiye dizip yarım saat daha hamur iki katı büyüklüğe gelene kadar mayalandırıyoruz.
  • Önceden ısıtılmış 170-180 derece fırında pişiriyoruz.

18 yorum:

aslı dedi ki...

Afiyet olsun gerçekten çok nefis olmuşlar.Ellerine sağlık.....
Sevgiler..

Adsız dedi ki...

merhaba öncelikle ziyaretiniz ve yorumunuz için çok teşekür ederim
oylamanız ve beğenmeniz ayrıca çok mutlu etti
hayırlısı neyse o olsun
sevgiler görüşmek dileğiyle

Meltem :-) dedi ki...

Mmmmmm kokusu burnuma kadar geldi.Ellerinize sağlık

kamiş dedi ki...

Ben de çok severim çeşitli ekmekleri. Hatta var dolapa aynısından.. İyiki hatırlattın yapayım yakınlarda :)) Afiyet olsun

sevdamavisi dedi ki...

Aslıcığım,
teşekkür ederim canım.

Sevgili Melissa,
biz üzerimize düşeni yapalımda gerisine bakalım ne olacak.

meltemciğim,
sanal ortamda sana kokusunu ulaştırabildimse ne mutlu bana..

Kamileciğim,
en kısa zamanda dene ki bizlerle paylaş. sakın fotoğrafını çekmeyi unutma canım. sevgiler

tata dedi ki...

Sevgili Sevda, biz tam anlamiyla bir ekmek cennetinde yasiyoruz, bu nedenle evde ekmek yapmak pek aklima gelmez. Seninkiler sahane olmus, afiyet olsun. Annenler de yeni seylere acik degiller anlasilan, benim babam da öyle, bu kadar cesit ekmegin icinde, bana Türk bakkalindan pide aldirtti buradayken!
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Bende bunlara bayildim. Gecengun yaptigim tarife benziyor ama ben sadece kepek unu elemistim senin minik ekmekciler super gorunuyorlar ellerine saglik canim..

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sevdacığım, ekmeklerin de, lazanyan da, portakallı kerevizin de çok güzel görünüyor,ellerine sağlık canım!
Canım çekti, inan! Annişim de kerevizi portakallı yapar, aynı enginar gibi üzerine garnitür koyar, portakal suyu ile pişirir! Aytülüm, annişimi ikram ettiğinde enginar sanmıştı, aynı enginara benziyor, çok ta güzel oluyor!
Canım, sana bir şey sorabilir miyim, Tavuk ye etkinliğinin logosunu sitene nasıl ekleyebildin, logosu için yazılması gerekn yazıyı hiç bir yerde bulamadım! Bilgi verirsen çok sevinirim!
Ayrıca, çok tahıllı ekneği sütlü denememiştim, bir de senin yaptığın gibi yapacağım ilk fırsatta! Seni de kızını da çok öptüm! Sevgiyle Kalın!

sevdamavisi dedi ki...

Tatacığım,
yorumunu okurken kendimi tebessüm etmekten alıkoyamadım. Anne babalarımızın alışkanlıklarından kopamaması bazen komik olaylara neden oluyor. Ne güzel ekmeklerle dolu bir yerde yaşamak, seçme şansının olması. sevgiler..

Haleciğim,
beğendiğine sevindim. güzel dileklerin için teşekkür ederim canım. sevgiyle kal..


Burçakcığım,
senin önerilerin hep bana kılavuzluk yapıyor. Kerevizin farklı tarzlarda pişirmeyi sevdiğim için annenin tarifini de deneyeceğm. Logonun kodunu ben de bulamamıştım kendim oluşturmuştum. sana da e mail ile göndereyim. öptüm canım. sevgiler

hayat dedi ki...

Sevda'cığım,ekmekler harika olmuş.Ellerine sağlık.çok güzel kabarmışlar. benim ekşi mayalı kabarmadı birde seninkilerden deneyeyim inşallah güzel olurda yayınlarım.
Sevgilerimle...

sevdamavisi dedi ki...

Hayatcığım,
beğendiğine sevindim canım. teşekkür ederim. Ama ben de çok zorlandım bu kez zor kabardılar. Genelde pek kabarma sorunu yaşamam da:))) sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba canım, ellerine sağlık, çok lezzetli olmuş ekmeğin. Ekmek çeşitlerini çok severim. Ama kendim hiç ekmek yapmadımi çok heves ediyorum. Bir ara muhakkak denemek istiyorum. Kendine iyi. bak Nesrin

sevdamavisi dedi ki...

Nesrinciğim, teşekkür ederim canım. Ben çok seviyorum ekmek yapmayı fırsat buldukça da yapıyorum. Bir kere tadını aldım ya şimdi bırakmak zor. fırsatın olursa mutlaka dene. sevgiler

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevda'cigim,
Sayfama ugrayabilirsen bir oyuna davetlisin eger ki kabul edersen. Sevgiler

Hülya dedi ki...

Sevda'cığım,olsun varsın...Mis gibi kokusu taa oralardan geldi desem...
Hele bir de ev özlemin var ya onun nasıl birşey olduğunu ben çok iyi biliyorum canım:(Ben de iş durumundan epey bir süre annemlerde kalmıştım...Düzen kurmak kadar zoru yok:(

Betül dedi ki...

Sevda cım yoksun uzun zamandır? Seni oyuna davet ettim bana bekliyorum:)kolay gelsin canım..

Meltem :-) dedi ki...

Sevdacım, Yeni bir oyun ve sıra sende:)seni sobeledim katılırsan çok sevinirim.Sevgiler

sevdamavisi dedi ki...

Aybikeciğim,
memnuniyetlr kabul ederim canım. sen davet edrsin de ben hayır diyebilir miyim.


Hülyacığım,
gerçekten de çok zor ailen bile olsa kendi evinin yerini tutmuyor. evimi istiyorum. Beni anlayan bir arkadaşımın olması da çok güzel. sevgiler..


Betülcüğüm,
hemen yazmaya başladım bile oyunla ilgili.


Meltemciğim,
canım sen beni önemseyip yazdıktan sonra ben dahil olmaz olur muyum hiç. öptüm canım