Çarşamba, Şubat 22, 2017

PİTA EKMEĞİ



      Canım arkadaşım Burçakçığım, tarif yayınlamışsın ama hiç sohbet yok ve eksikliğini hissettim deyince ona söz verdim ilk tarifte birşeyler yazacağıma. Büyük şehir koşturmacası içerisinde ev-iş arasında takılmaya başlayınca herşey tekdüze olmaya başlıyor sanırım. Hatta ne yaptığını bile hissetmeyen bireylere dönüşebiliyoruz bazen. Ne kadar ruhsuz şeyler yapıyoruz farkında olmadan ve birisinin silkelemesi gerekiyor sanırım. Burçakçığım beni silkelediğin için teşekkür ederim, güzel insan. Trafiği, iş yoğunluğunu, stresi, sıkıntılı insanları bir kenara bırakıp mutfağa giriyorum ve bu güzel ekmekleri yapıyorum:))) Oh be dünya varmış........

MALZEMELER

  • 3 su bardağı ılık su (600 ml),
  • 6 su bardağı un,
  • yarım çay bardağı zeytinyağı ,
  • 2 tatlı kaşığı tuz ,
  • 2 tatlı kaşığı şeker ,
  • 2 paket toz maya (veya 1 paket yaş maya).


Üzerine  sürmek için:

  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı,
  • 1 çay kaşığı fesleğen 
  • 1 çay kaşığı biberiye 
  • 1/2 çay kaşığı tuz 


  1. Malzemeleri yoğurup hamur yapın ve mayalanmaya bırakın.
  2. Yuvarlak ekmekçikler yapın ve önceden ısıtılmış 250 derece fırında pişirin (yaklaşık 15 dakika).


2 yorum:

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Çok teşekkür ederim birtanem. Tarifi en kısa zamanda deneyeceğim. Sohbetin beni çok mutlu etti. Çok çok teşekkürler, öptüm!

sevdamavisi dedi ki...

Canım,
Beğenmene çok sevindim. Seninle sohbet her zaman büyük zevk benim için. Sevgiler