Cumartesi, Mayıs 26, 2007

SILCAN VE SARMAŞIK KAVURMASI



Ne zamandır eşimden Muğla'dan gelirken sarmaşık getirmesini istiyordum. Bu ziyaretinde hem sarmaşık hem de sılcan otu getirmiş. Tabi benim de mutluluğuma diyecek yok. Hemen kolları sıvayıp yemeği hazırladım. Dumanı üzerindeyken de fotoğrafını çektim. Sıcak sıcak ikram edeyim diye..

Öncelikle otları temizleyip haşladım. Yalnız çok haşlamayın hafif diri olacak. Sonra doğrayıp zeytinyağda kavurdum ve üzerine yumurta kırdım. Soğan da koyabilirsiniz. Tabi karabiber, pulbiber ve tuz eklemeyi unutmayın.



SILCAN



SARMAŞIK

23 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba ne kadar değişik bir ot çeşidi. Ben bayılırım ot yemeklerine tadına çok merak ettim. Ellerine sağlık canım. sevigler Nesrin

sevdamavisi dedi ki...

Nesrinciğim,
ben de sılcanı ilk defa yedim. tadı da farklı. otsever biri olarak beğenirsin diye düşünüyorum. teşekkürler canım. sevgiler

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,çok güzel olmuştur eminim...Selamlar...

sevdamavisi dedi ki...

Serinmavi,
çok teşekkür ederim canım. sevgiler

Meltem :-) dedi ki...

Canım öncelikle sitenin 1. yaşını kutlarım, sonrada teşekkür ederim ki hiç bilmediğimiz böyle sebzeleri karşımıza çıkardığın için ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Ot kültürüm çok fazla olmadığından ilk kez görüyorum bu yemeği..Bende tadını merak ettim,umarım günün birinde deneme şansım olur bu yemeği..Ellerine sağlık,nefis gözüküyor.

Sevgiler
Gül

Adsız dedi ki...

Ellerinize ve emeğinize sağlık,
gorunutusu kadar lezzetlı oldugunada emınım,Sevgiler.Ayşegul

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Ben de ilk defa duydum sayende öğrenmiş oldum. Ellerine sağlık Sevda.

LaMa dedi ki...

Bizim kircan dedigimiz ota benziyor silcan:)
Bol soganli kavurma ,cayin yaninda beyaz peynirle:)

Tuba dedi ki...

Hic silcan otu diye bir sey duymadim. Eee malum biz egeli degiliz:)). Ama siz bana hamsi cesitlerini sorun. Sevda'cigim, saka bir yana harika bir bilgi verdin bizlere, sagolasin, ellerine saglik, sevgilerimle,

sevdamavisi dedi ki...

Meltemciğim,
teşekkürler canım. Ben öğreniyorum sonra size aktarıyorum. sevgiler...

Gülcüğüm,
sen bana gel hemen yaparım tadını da öğrenmşiş olursun:)) sevgilerimi gönderiyorum..

Sevgili Ayşegül,
teşekkür ederim ot severler için güzel bir tat. sevgiler..
Burçinciğim,
çok teşekkür ederim. ne mutlu bana yeni bir şey katmışsam dağarcığınıza. sevgiler..


Lamacığım,
belki de aynı ottur. senin tarifini de mutlaka deneyeceğim. sevgiler...


Tubacığım,
Ben Ege hayranı biri olarak çok meraklıyım otlara ve sebzelere. aslında Egeli değilim ama oraya yerleşeceğim. senin balık kültüründen de faydalanırız artık. sevgiler...

Selen dedi ki...

İki otu da ilk defa duydum yahu.Ellerine sağlık. Balıkesir'de büyüdüm ama bu otlar orada var mı bilmiyorum. Ben de hem et hem de otsever birisiyim. ÖZellikle haşlayıp, zeytinyağı ve limonla yemeye bayılırım.
Bu arada kurabiyelerine de bayıldım canım. Kocişe yapmak lazım kalpli kalpli :)
İlk yaşın da kutlu olsun. Darısı başımıza artık. Daha nice yaşlarda hep beraber bloglarda buluşmak dileğiyle...

HULYA dedi ki...

Sevda'cığım,
İzmir'de yaşıyorum ama otların çoğunu tanıyamadım daha.Çok değişik birşeye benziyor bulursam alıp bende yapayım bari.ellerine sağlık canım

sevdamavisi dedi ki...

Selenciğim,
çok teşekkürler canım. umarım hep birlikte uzun yıllar geçiririz. Ben de otlara çok meraklıyımdır mutlaka her fırsatta arar bulurum. Zeytinyağı deyince içim gidiyor zaten.
Kurabiyeleri de beğendiğine sevindim emiinim kocişin de sever:)) sevgiler...

Hülyacığım,
İzmir'in otlarının methini çok duydum gittim ama hiç pazara gitme şansım olmadı. ilk fırsatta İzmir otlarının da denemek istiyorum zaten. sevgiler canım

Yelda Özyurt dedi ki...

COk merak ettim bu otlari, ben genelde Metro Grosmarketten aliyorum degisik otlari, bulursan deneyecegim tarifini. Ellerine saglik. Ankaranin neresindesin?

sevdamavisi dedi ki...

Yeldacığım,
Ben de eşime Muğladan getirtiyorum. ben de metroya yakın bir yerdeyim şimdilik. Etlik te oturuyorumama bir aya kadar taşınacağım. sevgiler

Adsız dedi ki...

Sevgili Sevda'cığım,
Çok teşekkür ederim güzel ve samimi davranışından dolayı canım.Beni düşünmen veya aklından geçirmen benim için yeterliyid canım.Gönülden teşekkürlerimi gönderiyorum sana..Kızmak ne demek canım aksine çok mutlu ettin beni bu karamsar anımda.Umarım sende benim gibi mutlu olursun canım.Kocaman öpüyorum seni,çok sağol tatlım..


Sevgiler,
Gül

sevdamavisi dedi ki...

Gülcüğüm,
mutlu olmana çok sevindim. sen benim hep aklımdasın zaten. senin yerin bambaşka benim gönlümde. sevgilerimi yolluyorum.

Adsız dedi ki...

merhaba
pazardan buldukça bizde bu guzel sebzelerden yemek yapıyoruz ellerinize sağlık .

sevdamavisi dedi ki...

Sevgili Banu,
çok teşekkürler. ne mutlu sana ulaşabiliyormuşsun. sevgiler

Tijen dedi ki...

Silcan yemeyeli epey oldu. Biliyor musun Karadenizlilerin ıspıtı silcan. İstanbul'da İnebolu pazarında yahut Karadenizlilerin olduğu kimi semt pazarlarında da bulabilirsin canım.
Afiyet olsun.
Tijen

sevdamavisi dedi ki...

Tijenciğim,
bilgiler için çok teşekkür ederim, bilmiyordum. Ben Ankara'da oturduğum için maalesef burada bulamıyorum, o yüzden de eşimden istiyorum. sevgiler

Alperen dedi ki...

diğer bir sarmaşık çeşidi vardır bunlar ilk baharda kökünden filiz çıkartırlar ve buna benzer bir bitki daha vardır keme dikeni yada tilki kuyruğu derler bu da aynı şekilde sarmaşığa benzer sarmaşığın yemekteki acısını alır sarmaşık gibi bol bulunmaz ve ince ince doğranır ve soğanla kavrulur üstüne porsiyona göre 1 2 yada 3 yumura kırılır ve tadına doyum olmaz sarmaşık mayıs ortalarında çicek açar keme dikeni ozman evrimini tamamlamış olur zaten dokunamassınız tavsiyem bol bol deepfreeze atın ve yerken yanında rakı açabilirsiniz :)